Time for breakfast

Även denna dag startades med intervaller, skönt!

När jag kommer hem är jag hungrig som en varg och då är det tur att det bara tar 2 minuter att göra en porton gröt! ;) Ni vet väl att man absolut inte behöver äta gröt med mjölk? Idag var mina tillbehör keso, hemgjort jordgubbssylt och hallon. Sylten fick vi av svärfars tjej och tydligen skulle den innehålla minimalt med socker, det gillas!! Det här var godaste gröten jag ätit på länge! 


Vet ni förresten vad det är för skillnad på havregryn och fiberhavregryn? Jo, i fiberhavregryn har det blandats i vete- eller havrekli. Vill man ha en billigare variant kan man alltså göra detta själv hemma. Rent näringsmässigt innehåller det mer fibrer, men inte så överdrivet mycket. Vanliga havregryn innehåller ca 10g fibrer per 100g och fiberhavregryn ca15g, vanliga är alltså inte så mycket sämre. Sen har fiberhavregryn lite mer järn och folat i sig men det är överkurs... ;)

Alltså, ät den du föredrar, båda är bra livsmedel! =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0