Avslutning Born to Move

Igår kväll var det avslutning för Born to Move.

Kom precis på att jag har nog inte skrivit om Born to Move tidigare. Det är i alla fall träning för barn och ungdomar, ett koncept som Les Mills tagit fram. 

Genom Gymmix så har jag och två instruktörer till, Anna och Johanna, kört 6-7 år och 8-12 år. 14 onsdagar denna termin blev det och igår var det alltså avslutning. Dagen till ära hade vi bjudit in släkt och vänner att komma och kolla på barnen. De visade upp lite av vad vi haft för oss, dans, kick och box, lekar, yoga mm och sedan bjöd vi på fika. Barnen skötte sig galant och föräldrarna uppskattar alltid att få se vad vi har hållit på med. 

 
För mig var det sista "träningspasset" under graviditeten. Jag trodde väl aldrig att jag skulle klara av hela terminen, att jag skulle orka hoppa och studsa ända in i vecka 40. Det är klart att jag blir anfådd och svettig så mycket lättare nu och vissa moment kan jag inte vara med på, rolling burpees till exempel. Men jag är där och kör mina låtar och det fungerar. Jag är oerhört tacksam för det! 

 
Igår var det även avslutning på Signes Bamsegympa som hon går på. Det är så synd att det var samma tid och dag som BTM:s avslutning för jag hade så gärna varit där och kikat på henne. Men Krister var såklart där och Bamsegympan har varit deras grej den här terminen. Jag var med på avlutningen förra terminen och får se till att vara lite mer delaktig i hela Bamsegympan nästa termin, för då kommer jag inte instruera någon träning alls. Jag tar en termins ledighet från instruktörsyrket helt enkelt. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0