Valborg

För att fira att det var sista april igår så bjöd vi hem några vänner på pajkalas.

Vi var 5 vuxna och 3 barn som mumsade på totalt 5 stycken pajer. 3 matpajer och 2 dessertpajer hade jag med hjälp av min mamma lyckats knåpa ihop. Mamma stod för en selleripaj som är helt fantastiskt god. Att man kan förvandla en sån tråkig grönsak som selleri till något så underbart gott är otroligt. Jag själv knåpade ihop en köttfärspaj och en tomat- och mozzarellapaj. Vi lyckades nästan äta upp alltihop, det vara bara en liten bit kvar av varje paj när vi var färdiga.

 
Till dessert blev det en blåbärspaj som min mamma gjort och en chokladpaj som jag gjort. Chokladpajen har jag sett flera gånger på sociala medier de senaste dagarna och den har sett så god ut att jag bara var tvungen att prova. Den blev väldigt mäktig men också väldigt god. Vi åt pajerna tillsammans med lättvispad grädde, glass och jordgubbar. Mums!

 
 
Efter allt pajätande så kom sällskapsspelen fram. Vi spelade absolut överrens och herre Gud vad roligt det är. Eftersom vi var 5 stycken så fick en av oss vara domare och förste läsare. Sedan när en omgång var över så flyttade vi helt enkelt ett steg åt sidan så alla fick spela. Eftersom det även var en 4-åring och två 2-åringar med så blev kvällen inte alltför sen. När klockan var 22 var de alla tre helt färdiga så då avrundade vi kvällen. Till och med Signe, som är mästare på att vara vaken, sa att hon var trött och ville sova. Det händer i stort sett aldrig. 

Imorse fick vi sovmorgon till klockan 9, tack Signe! Men hon hade en orolig natt, både jag och Krister var upp till henne för att hon var ledsen. Anledningen var lite oklar där mitt i natten men hon lugnade sig i alla fall och sov som sagt länge imorse. Nu sitter jag och Signe och myser i soffan, pappan är ute och åker fyrhjuling. Snart ska vi ta tag i den här dagen och hitta på nått skoj. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0