Fullspeckad fredag!

Imorse vaknade jag 20 över 8 utav en liten knackning på dörren, det var Kallemann (tydligen stavas det med 2 n) som vaknat och ville trolla. Så jag klev upp å klädde på mig sedan gick jag upp å lekte lite med honom. Efter ett tag vaknade Herman med så då gick vi alla ner och åt frukost. Förutom Kristian då som jobbade. Pojkarna hade ledigt idag eftersom det var "schemaläggningsdag" på både skolan och barnehagen.

Efter frukost och påklädning så åkte vi till IKEA och shoppade en massa stolskuddar och en spegel. Stolskuddarna behövde NIni eftersom det är "Captain´s dinner" här imorgon och det kommer 27 gäster hit då!! Spegeln ska vara i mitt rum, finns inget för tillfället och man vill ha en spegel!!

Klockan 2 skulle NIni till tandläkaren oc h sedan hade hon några uträttningar att göra så jag och barnan var själva från halv 2 till 5.  Barnen var försvånansvärt lugna, antar att det berodde på att vi var ute och lekte rätt länge. Barn blir på nått knepigt sätt tröttare av att leka ute. Jag lagade mat, nån sorts färdig fisk med fyllning och stekte potatis. Sedan var dte b arntv å då passade jag och Nini, som kommit hem, på att duka långborden inför imorgon. Det vart så fint! Alla bestik, tallrikar etc har de lånat från nån firma som sysslar med det. Riktigt smart faktiskt, på så sätt får man juh matchade dukning. Antar att dte inte är så billigt dock.. =P

Vid halv 8 stack Nini igen för hon skulle på middag med nån väninna så jag badade barnen, gav dem kvällsmat och la dem. När jag satt och läste för Kallemann kom Kristian hem. Vart sååå glad för det. Trodde jag skulle behöva ha babyalarmet här nere, skönt att slippa ha huvudansvaret på natten.

       
Dagens mat!!

       
Herman och Kallemann! Visst är Kallemann snygg på sista bilden?! HAHA!!

       
Dukning före och efter!

Kommentarer
Postat av: AKP

Fint ni har gjort!
mm riktigt smart att man kan "hyra" allt sådär!
Undra om det finns i Sverige ..

2007-11-03 @ 09:25:00
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Lina

Vad fint de blev :D inte dåligt me 27 gäster :O verkar
iaf som att du trivs :D ROLIGT!
KRAMIS

2007-11-03 @ 09:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0