Partyparty i lördags!!

I lördags vart det lite partyparty!! =)

I lördags skulle jag egentligen sitta barnvakt för Nini skulle ha "jentemiddag" med sina väninnor (kompisar är killar här i Norge) här i huset. Men nu var det såhär att Kallemann och hans fadder skulle iväg på fotboll så det var bara Herman hemma. Nini tyckte att hon kunde lägga honom själv eftersom han var ensam så jag fick gå ut om jag ville.

Så jag drog på mig festkläder, partysmink och begav mig ut till bussen. Förfesten jag skulle till låg i Bekestua och det är en bra bit härifrån, typ som från Ljusdal till Hudik. Så jag skulle först ta buss 30 från Bygdöy in till Nationaltheatern och sedan buss 131 mot Bekestua. Allt gick fint till att börja med, jag hittade busshållplatsen och ringde till Carro för att berätta att jag stod på busshållplatsen. När jag la på mobilen lyckades jag stänga av den och det var MYCKET dumt gjort. Jag kan nämligen inte pinkoden... Jag tänkte att jag kan bara inte sätta mig på en buss och åka i 40 minuter till ett ställe jag aldrig varit på tidigare utan mobil. Så jag fivk helt enkelt vända tillbaka till Bygdöy. Bussen släppte av mig på Fredriksborg 19:46, nästa buss som jag skulle med gick 19:50. Så jag sprang in ui huset, hämtade koden och sprang tillbaka till busshållplatsen. Jag startade mobilen och kollade på klockan, den var 19:50. INgen buss i synhåll, hade jag missat den? Jag ringde BygdöySara för att höra vad hon gjorde och sedan ringde jag Carro för att berätta allt. Och då kommer bussen!! Den var 5 minuter försenad! 20:10 hoppade jag av på Nationaltheaten och sprang vidare till nästa busshållsplats. Buss 131 går om 3 minuter stod det och gissa om jag vart glad då! I MADE IT!!

På bussresan till Bekestua pimplade jag vin ovh såg till att jag lärde mig pinkoden till mobilen.

Väl framme mötte Carro upp mig och vi hade askul på festen! Var så himla skoj! Träffade ett gäng nya och några "gamla" bakantskaper (heter det så). Senare tog vi trikken (spårvagnen) in till Oslo och gick på ett ställe som htere tigertiger. Där dansade jag så jag fivk skavsår på höften. HAHA! Jag och Jeanette röjde till klockan 3 sedan begav vi oss till Nationaltheatern för att hitta min nattbuss. Jag ringde till stackars BygdöySara för att fråga vart min nattbuss gick ifrån. Hittade den och tog mig hem. 50 SPÄNN kostade den jäkla bussen.. OMG!! Asdyrt!! 50 NORSKA kronor för att åka 16 minuter.... På bussen pratade jag med mamma och pappa som hade varit bortbjudna på fest och precis kommit hem.

När jag skulle kliva av på Fredriksborg så kliver tjejen som sitter brevid mig cokså av. Och hon börjar prata med mig och det kommer fram att hon också är svensk och lika gammal som mig. Joanna hette hon och hon var superglad över att hitta en till svensk i samma ålder på Bygdöy. Hon hade boyy här i 4 månader och jobbade i barnehage (dagis). Vi stog och pratade i säkert en halvtimme och innan vi gick tog vi varandras nummer. Så jäkla skoj!!

   
Carro och Anna         Sara och jag                      Carro        
   
Jeanette och jag       Jeanette och jag          Carro              
            
Brudar på väg til tigertiger  Jag och Jeanette i röken  Jag, Adam och Jeanette    
image446
Jeanette pimplar päroncider!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0