Första dagen - check!

Jag överlevde första dagen, det kan inte vara nått annat än bra!!

image327

Jag och Nini åkte för att hämta gutterna från skolan och barnehagen klockan 2 för klockan 3 skulle de vara hos en fotograf. Nini försökte få i dem nått att äta, en clementin och en bulle blev det. På vägen till fotografen somnade såklat Herman och han blev inte glad när han väcktes för att nån tant skulle fotografera honom. Fotografen, Vibecke var väääldigt proffisionel och plockade fram en papegoja som härmade dte man sa. Herman blev storförtjust och vips så försvann krokodiltårarna.
Plåtningen gick relativt bra, men efter en timmes knäppninga var båda gutterna, fotografen, Nini och jag väldigt trötta. Underhållning på högsta nivi med pratande papegojor, bollar, gosedjur, såpbubblor mm tar på krafterna kan jag lova!

När vi kom hem var det dock full fart, eller i alla fall halv fart igen. Nini gick in och lagade mat medans jag, Kalleman och Herman stannade nute för att cykla lite. Jag passade även på att knäppa lite kort på dem med min kamera. Det var supersvårt att knäppa på Herman eftersom han hade en mössa på sig som åkte ner över ögonen hela tiden. drog man upp dne var dne nere på 3 röda igen.. När han tog av sig mössan i en halv sekund och jag lyckades få ett kort så blundade han.. *suck* till slut fick jag ett bra kort i alla fall. Spelade också in 2 småfilmer som Herman sen kollade på minst 10 gånger. Det tyckte han var superskoj!

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=11303

http://mittklipp.aftonbladet.se/app/viewMovie.action?id=11300

Han pratar inte så mycket men han är sååå söt ändå! =)

       

efter att vi lekt ett tag var dte dags för mat. Det blev pölser med potetbrö (eller nått sånt). Alltså korv med bröd, fast Norskarna har nått eget påhitt och har nåt sorts potatismjölsbröd som ser ut som pannkakor som de har korven i. Supergott! De har såklart vanliga bröd också men det spisede ikke vi!

Efter maten var det läxläsning för Kalleman sedan bad, kvällsmat för Kalleman och sedan sängen! Det gick så bra så förutom att kalleman fick ett litet halvdampanfall vid läxläsningen men vi fixade det ändå.

Dagen har gått FORT och den har varit helt okej!! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0