Herman

Lyckades trycka bakåt precis när jag var färdig med mitt inlägg.. Irriterande? JA!

Ikväll har jag varit/är jag barnvakt åt pojkarna. Självklart så vaknade Herman nyss...



Herman har varit svår att handskas med hela kvällen. Det började vid middagen, jag hade lagat pizza men han skulle då inte ha nått. Han som brukar vara så duktig på att äta annars. Antar att det hade att göra med att han druckit juice innan som gjort att han vart mätt. Lyckades få i honom en halv pizzabit och 3 bitar gurka. Kalleman åt i alla fall bra! Sedan vart det film och gotteri för dem. När de kollat klart var det baddags men Herman skulle då inte bada. Trotsåldern visade verkligen sitt rätta jag. Slutade med att han grinade så jag fick lyfta honom ur badet. Kalleman var så duktig å badade själv. Klädde på Herman pyjamasen, gjorde välling, lade honom i hans säng och läste lilla larven för honom. Hans favoritbok, den vill han höra nästan varje kväll. Allt gick bra och han somnade. Nu började Kalleman att trotsa. Eller trotsa gjorde han väl inte, men han har en jäkla förmåga att sega på allt. Det tar hur lång tid som helst att få honom redo för att sova. Efter lååång tid så låg han äntligen där i sängen och jag läste för honom. Han somnade också efter att ha fått mig att springa till köket två gånger för att hämta vitminer och vatten, *suck*. Allt har varit lugnt fram tills vid halv 11, då jag precis bytt om till myskläder och just skulle sätta mig här en sväng vid datorn. Då prasslade det till i babyalarmet och efter en liten stund hörde jag Herman gråta. Gick upp och tog upp honom ur sängen. Han grät efter mamma och pappa och inget jag försökte med lyckade lugna ner honom. Tog med honom in i Nini och Kristians sovrum eftersom jag var livrädd att Kalleman också skulle vakna. pojkarnas rum ligger vägg i vägg. La ner honom på deras säng och efter ett tag somnade han. Vart osäker på om jag skulle låta honom ligga kvar där eller om jag skulle bära in honom till hans säng igen. Valde det andra alternativet och såklart så vaknade han och börjacde gråta igen. Jag la ner honom i sin säng och efter nån minut somnade han. Väntade en minut sedan gick jag ut ur rummet. Jag hann inte ens till trappan innan han började gråta igen, han hörde väl när jag stängde dörren hans. Gick in igen och efter ett tag somnade han för tredje gången. Den här gången vågade jag inte gå ut så fort så jag lade mig på golvet och räknade till  fem minuter. Sedan väntade jag nån minut till innan jag smög så tyst jag kunde ut och stängde dörren försiktigt! Jag vågade knappt andas. Smög mig ner till mitt rum och än så länge sover han i alla fall. Hoppas verkligen inte att han vaknar igen!! Om ni har några tips på hur man ska göra för att trösta dem så får ni gärna skriva. Jag förstår att det är väldigt individuellt och att alla barn är olika men man kan juh alltid prova!

   
Lite bilder från pizzabaket. Gissa vilken sida som var min.. =P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0