Helgen!

I lördags åkte jag och Sara in på Byen som bestämt och "shoppade". På BIKBOK hittade vi en varsin tröja å det var 2 för 99 så det var ett riktigt kap. Sedan fikade vi tillsammans med David som var lite nervös för han skulle på arbetsintervju på en flott bar. När jag och Sara att på bussen hem ringde han och berättade att han fått jkobbet. Fast han måste fylla 20 först så han kan inte börja förrns om en månad. Snacka om flax att få jobb andra dagen man flyttat till Oslo... När vi kommit hem till mig så packade vi ihop våra saker och sedan hämtade vi upp David och åkte och tränade på Elixia på CCVest. Jag och Sara invigde våra nya tröjor som var perfekta till gymträningen.

När vi gymmat klart åkte vi alla 3 hem till Sara för hon skulle sitta barnvakt och jag och David gjorde henne sällskap. Först lagade vi tacos och åt och sedan kollade vi på melodifestivalen.

 

"Tur på söndag, tur på ski,
finns ingenting som heter dålig tid"

På söndagsmorgon tog jag och Sara en morgonpromenad till ett bageri där vi köpte ett varit rundstycke som vi skulle ha med på våran skidtur. Vi åt frukost och gjorde oss iordning sedan åkte vi och hämtade upp Matilda och drog till Lommedalen. På Holmenkollen var dte "barnensdag" så vi tog lommedalen istället. Det var riktigt bra väder och spåret var jättebra förutom att det var isigt. Vi var nog i spåret i över en timme, det var så himla mysigt! Jag ramlade faktiskt bara en gång och det var för jag måsta, annars hade jag åkt på Sara som ramlat mitt i spåret..  Sara knäppte en massa bilder men jag har inte fått dem än så de kommer senare!

På söndagkväll åkte vi in till Oslos slumkvarter för att kika hur dte såg ut där David bodde. Både jag och Sara vart lite skrajsna och lovade varandra att vi inte ska bo i nått slumområde när vi sen ska flytta ihop i Oslo. Lägenheten var dock väldigt fin! Högt i tak och stora rum. Vi 3 gick och tog oss en varsin varm sjokolade på Bagel Juice sedan åkte vi hem igen och sov för shit vad trötta vi var efter skidturen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0